W naszych artykułach zazwyczaj skupiamy się na podpowiadaniu, w jaki sposób można kreatywnie korzystać z papieru, umilając sobie czas i dbając o rozwijanie wyobraźni. Pisaliśmy już o tym, jak doskonałą i ciekawą rozrywką może być projektowanie i tworzenie notesów DIY, opowiadaliśmy również o origami oraz powieściach graficznych. Nie zapominajmy jednak, że papier i druk pełnią także (a wręcz – przede wszystkim) funkcję użytkową. Wyjaśnialiśmy to na przykładzie plakatów, ale warto wspomnieć także o gadżetach reklamowych, które mogą pomóc w budowaniu wizerunku marki.
Wiele firm korzysta z gadżetów reklamowych, takich jak podkładki pod kubek, smycze, czy inne przedmioty, zaopatrzone w odpowiednie hasła, logotypy i informacje na temat proponowanych usług. Są one tak popularne, że sporo osób zajmuje się… ich kolekcjonowaniem! Dlaczego warto zainwestować w te, jakby mogło się wydawać, drobiazgi i jakie jest ich znaczenie w promocji i komunikacji z klientem? Na te pytania postaramy się dziś odpowiedzieć.
Wzbudzanie zainteresowania
Gadżety reklamowe są są nieodłącznym elementem kampanii promocyjnych, często też pojawiają się na stoiskach firmowych podczas różnego rodzaju branżowych targów, spotkań i konferencji. Ich głównym zadaniem jest zaznaczanie obecności firmy na rynku, informowanie o jej działalności, zachęcanie do kontaktu i sprawdzenia świadczonych usług. Dzięki takim gadżetom, jak na przykład kubki, czy chociażby podkładki pod kubek z nadrukiem, w prosty i nienachalny sposób pokazujemy, że jesteśmy, działamy i z chęcią nawiążemy współpracę. Celem jest więc wzbudzenie zainteresowania potencjalnych klientów i podarowanie upominku, który będzie o nas przypominał.
Budowanie zaufania i więzi z klientem
No właśnie, upominki. Każdy lubi być obdarowywany i każdy lubi dostawać prezenty. Gadżety reklamowe są więc doskonałą formą zbliżenia się do klienta i pokazania, że jest dla nas ważny. Dobrym rozwiązaniem są natomiast takie drobiazgi, które będą przydatne i praktyczne – dzięki temu będą towarzyszyć klientom na co dzień, a w związku z tym, będzie z nimi także nasza marka. W konsekwencji zadbamy o to, aby klient i jego otoczenie byli świadomi naszej marki, a na dodatek będziemy wywoływać miłe skojarzenia.
Ocieplanie wizerunku
Miłe skojarzenia będą zatem wpływały na budowanie naszego wizerunku, na pewno też w znacznym stopniu go ocieplą. Pokażą, że troszczymy się o klientów i chcemy zrobić dla nich coś miłego. Drobne gesty są docenianie, ponieważ świadczą o naszych dobrych intencjach i empatii, a także chęci wejścia w interakcję. W ten sposób zaznaczymy również, że cechuje nas indywidualne podejście do klientów – to ważne, aby widzieli, że o nich dbamy.
Podsumowując: warto zainwestować w gadżety reklamowe, skupiając się na tych, które będą po prostu podręczne. Pomogą one docierać do nowych usługobiorców i będą przypominać o naszej firmie tym, którzy już skorzystali z naszej oferty. Inaczej mówiąc: dzięki gadżetom reklamowym będziemy mogli skutecznie, a jednocześnie nieinwazyjnie, budować nasz wizerunek w opinii społecznej. Starajmy się więc kojarzyć z pozytywnymi wartościami i wywoływać dobre skojarzenia.